خنک کننده رادیاتور

مشکلات رادیاتور و علائم آن

رادیاتور ماشین به شما کمک می کند تا داخل خودرو را در دمای قابل قبولی نگه دارید و هنگامی که رادیاتور کار نمی کند، ماشین شما می تواند آسیب ببیند که پس از آن نیاز به تعمیر دارد و یا استارت خودرو به درستی کار نخواهد کرد و ماشین روشن نمی شود.

کار رادیاتور اتومبیل

سیستم خنک کننده اتومبیل، رادیاتور است و هدف اصلی آن، ورود گرمای بیش از حد به خودرو است و این کار را با پمپ کردن مداوم هوای سرد توسط مایع خنک کننده با چرخه و آب درون رادیاتور انجام می دهد.

ممکن است پس از اینکه رادیاتور اتومبیل شما کار نکند، استارت خودرو نیز دچار مشکل شود و نتوانید خودرو را روشن کنید و یا اینکه پس از زدن استارت خودرو، ماشین حالت عجیبی به خودش بگیرد و توانایی حرکت کردن نداشته باشد و یا خنک کننده ماشین شما به درستی کار نکند.

در ادامه، برای شما مشکلات و علائمی که نشان دهنده خرابی رادیاتور است و یا مشکلاتی در آن وجود دارد را بیان می کنیم.

گرمای بیش از حد

هنگامی که رادیاتور به درستی کار نمی کند، این بدان معنی است که موتور شما خنک نیست و اگر در حالت عادی رفتار می کند، خیلی زود موتور ماشین شما گرم می کند و این دمای بالا باعث می شود تا استارت خودرو شما از کار افتاده و سرانجام ماشین شما روشن نشود.

بنابراین، گرمای بیش از حد باعث می شود تا ماشین شما خاموش شود و استارت خودرو دچار مشکل شود و ماشین خاموش شود. اگر متوجه شدید ماشین شما خیلی گرم است، بلافاصله رادیاتور آن را چک کنید. گرمای بیش از حد برای اجزای موتور خطرناک است و می تواند خسارت زیادی برای شما به همراه داشته باشد.

مایع خنک کننده

همیشه سعی کنید تا رادیاتور خود را از طریق صفحه نمایشی که کیلومتر در آن قرار دارد، بررسی کنید و به رنگ های استخر رادیاتور دقت کنید که اگر استخر به رنگ زرد باشد، نشتی دارید و رادیاتور شما هر چه سریع تر باید ترمیم شود.

خنک کننده رادیاتور

اضافه کردن مایع خنک کننده برای استارت خودرو

به هنگامی که شما علامت خنک کننده کم که به صورت چشمک زن بر روی صفحه نمایش (صفحه کیلومتر) نمایان می شود، باید بدانید که نیاز است تا مایع خنک کننده را در رادیاتور اضافه کنید. اگر اخیرا مایع خنک کننده را به رادیاتور اضافه کردید و باز هم علامت به صورت چشمک زن نمایان می شود، بهتر است موضوع را با یک تعمیرکار / مکانیک در میان بگذارید تا خودرو شما را بررسی کند.

شیلنگ رادیاتور فرو ریخت

در صورت خراب شدن رادیاتور خودرو، ممکن است شیلنگ آن شکسته شود.

بخار کردن

اگر می بینید که بخار در اطراف اتومبیل در حال بیرون رفتن است، این به معنی آن است که رادیاتور دچار مشکل است.

پس از متوجه شدن بخار کردن خودرو، ماشین را خاموش کنید و آن را به نزدیک ترین مکانیک ببرید.

مکانیک خودرو های چینی

مکانیک خودرو

ایمنی

در صورت بروز هر یک از شرایط فوق، اولین کاری که ممکن است بخواهید انجام دهید این است که سر رادیاتور را باز کنید و رادیاتور را مورد بررسی قرار دهید.

باید به یاد داشته باشید که همیشه رادیاتور خودرو را قبل از اینکه بخواهید استارت خودرو را بزنید، بررسی کنید و ببینید که رادیاتور شما در چه وضعیتی قرار دارد.

اگر بخواهید استارت خودرو را بزنید، ممکن است خودرو شما در همان لحظه گرم شود و نتیجه ناکارآمدی برای شما داشته باشد و نتوانید به جواب درستی برای وضعیت رادیاتور برسید.

به شما پیشنهاد می شود تا همیشه در صندوق عقب خودرو خود، یک مایع خنک کننده رادیاتور داشته باشید تا هر وقت ماشین شما دچار مشکل شد و یا استارت خودرو به درستی کار نکند و روشن نشود، یک آزمایشی داشته باشید تا ببینید با اضافه کردن مایع خنک کننده به رادیاتور، ماشین شما کار می کند یا نه.

خرابی رادیاتور و علائم آن

علائم خرابی رادیاتور

فروش رادیاتور تمامی خودرو های چینی

همانطور که در مقاله بالا خواندید ، متوجه عملکرد مهم رادیاتور خودرو شدید. فروشگاه چین اتو یدک با سالها تجربه در زمینه واردات قطعات یدکی خودرو های چینی میتواند رادیاتور انواع خودرو های چینی مانند رادیاتور برلیانس ، رادیاتور ام وی ام ، رادیاتور اچ سی کراس ، رادیاتور لیفان ، رادیاتور جیلی و دیگر خودرو ها را برای شما تهیه نماید. برا تهیه رادیاتور خودرو کافیست با ما تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان ممکن سفارشتان را ارسال نماییم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *